ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Emigration från Finland  (läst 827 gånger)

2000-12-12, 20:42
läst 827 gånger

Anders Frejman

• Gäst
Hej  
Finns det några register över emmigranter från Finland att tillgå i Sverige

2000-12-12, 22:46
Svar #1

Anders Frejman

• Gäst
för att förtydliga min fråga
det gäller en trolig emmigration till Amerika år 1890

2000-12-13, 10:36
Svar #2

Kirsti Ervola

• Gäst
Hej Anders, du hittar källor i Genealogiska Samfundet i Finlands webbsidor i //www.genealogia.fi. Titta där under Emigration. Passförteckningar är t.ex. är en bra källa.

M.v.h. KE

2002-12-03, 09:17
Svar #3

Helmi Frejman

• Gäst
Hej Anders Frejman!
Här är jag - Helmi Frejman - kontakta gärna mig direkt, helmi@chello.se

2002-12-28, 19:07
Svar #4

Ron Holmquist

• Gäst
Hi Folks!

Would someone, please, help me with my search for the emigration date and birthplace of my great uncle, Samuel Knuutila. Samuel might have been born on the Finland/Russian border, sometime in 1859.  

Samuel, his wife, Susan Lahti, b abt 1864, and their son, Edvard, born in Finland, abt 1890, emigrated from Finland/Sweden to America, about 1893.

I found the family listed under the surname, Kobi,in the 1910 federal census. They were living in Montreal, Montreal Twp. Wi. However, I was told by Samuel's granddaughter, that after their arrival in America, Samuel and his family first made their home in Gogebic, MI.

Finally, after Samuel was naturalized in Gogebic, MI, he changed his surname from Knuutila to Gogi/Kobi.

Thanks!

Ron

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se