Jag har, som bekant för en del, letat så inni norden efter Georg H Andersson, born 1897-05-27, någonstans i Nordamerika.
har hittat spår, och har kollat på Ancestry efter någon som kan vara rätt där inne.
Han skall enligt den, vara född i Illinois tror jag att jag fick fram så hette modern och fadern:
Father was: Peter Anderson, Mother: Matilda Nelson.
George was born May 27 1897 in St Paul MN
Det e bara en vild gissning, men han dog i alla fall i Hennepin County.
SÅ i alla fall ahr jag med dessa fakta och lite till kollat igenom Ancestry för eventuella som kan passa, dock e ju den enda informationen jag får är födelseår, namn och vilken census. Så om någon kan kolla upp detta hade jag varit ytterst tacksam.
(de är de enda jag kan tänka mig att vore logiskt att se på, med tanke på vad jag vet om amerika-släkten i övrigt)
George H Anderson Birth: abt 1896 - location
Residence: year - city, Hubbard, Minnesota
Source: Census - 1920 United States Federal Census
George H Anderson Birth: 1897 - location
Residence: year - city, Rock Island, Illinois
Source: Census - 1900 United States Federal Census
Residence: year - city, Martin, Minnesota
DEN NEDAN borde vara mest trolig, Ramsey e granne med St.Paul.
Residence: year - city, Ramsey, Minnesota
Men även grundfaktan jag har är ju en god gissning bara. Det enda jag egentligen vet är hans födelsedatum (står i svensk handling), att Fadern BÖR vara död 1910, för då får Georg H Andersson en förmynade i Sverige. Att Fadern hette, i Sverige i alla fall, Per Andersson, född 1862-11-16.
Det är inte mycket att gå på, men det e så frustrerande att veta att denna person är den sista personen, När jag hittar denna i Census i USA, då har jag hittat samtliga av mina amerikasläktingar, och det är faktiskt så (har det visat sig) att större delen av vår släkt bor i USA, utan att vi vetat om det.