Det framgår klart att dina uppgifter gäller ätten Bonde, Ann-Cathrin. Vad vi önskar av din vän är källan för Öjar Toresson, om det finns någon.
Jag har en annan undran angående de släktled som du redovisar. Kristina Röriksdotter (Bonde) var mycket riktigt gift med fogden på Stockholms slott, Anders Ingvarsson (ankare), men hade dessa verkligen en son Ingvar Andersson? Jag hittar inga uppgifter om honom i Elgenstierna, ÄSF, SMP, Svenskt Diplomatariums huvudkartotek eller Hans Brasks släktbok. Anders Ingvarsson tillhörde en dansk släkt, och i Jan Ranekes SMV är ingen son noterad till honom.
Det som gör mig mest tveksam är dock det brev dat. 1429 11/11, där det enligt Svenskt Diplomatariums huvudkartoteks sammanfattning talas om Karl Bonde Tordssons arv efter sin faster Kristina Röriksdotter. Jag är ingen medeltidsgenealog, men undrar om inte detta betyder att Kristina saknade bröstarvingar, eftersom en brorson är hennes arvinge? I så fall borde hon inte kunna ha en son Ingvar. Kan någon av våra duktiga medeltidsforskare på forumet säga något om det?