Chris,
Vore kul att få ta del av fotot. Kan du maila mig det eller dela med dig av det här på Anbytarforum?
Jag sitter med bouppteckningen i handen efter Axel Gustaf Lindersköld och ser att han efterlämnat sig en Österikisk krigsdekoration. Han efterlämnade också Kungliga Vasaordern i miniatyr, vilket tordes vara en medalj?
Mer intressanta saker om Löjtnanten Axel Gustaf Lindersköld är att han skrev en bok om Europas Furstenhus.
Jag gör en vild gissning att han fick intresset genom sin svåger, som skrev en bok som kartlade de Europesika kungahusens blodsband mellan varandra.
Följande står i bouppteckningen:
År 1934 den 28 maj förrättades av undertecknade bouppteckning efter d.d. underlöjtnanten Axel Gustaf Lindersköld i Linköping, född den 13 mars 1857, vilken avled därstädes den 21 mars 1934 och såsom stärbhusdelägare efterlämnade:
a) änkan Hilda Marie-Louise Allström
b) myndiga och ogifta dottern Märta Helena Sofia Lindersköld, båda bosatta i New York, U.S.A.
Såsom ombud för dessa, som båda vore förhindrade att personligen närvara, inställde sig den avlidnes syster fru Louise Sylvan enligt företedd fullmakt.
Boet uppgavs under edlig förpliktelse av den avlidnes syster fröken Elsa Lindersköld samt antecknades och värderades sålunda: