Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
Rötter - din källa för släktforskning
Kom ihåg mig
Glömt ditt lösenord?
Forumet
Hela forumet
Tavlan du besöker just nu
Inom nuvarande ämne
Startsida
Hjälp
Sök
Recent Posts
Last 24 Hours
Last 3 Days
Last 7 Days
Logga in
Registrera konto
Anbytarforum
→
Personrelaterat
→
Släktnamn
→
Övriga släkter - C (se även K)
→
→
Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Författare
Ämne: Cron (läst 851 gånger)
2004-01-09, 10:17
läst 851 gånger
Monica Fogelqvist
Gäst
Skriv ut inlägg
Söker en familj i Färnebo, som fanns där från mitten av 1600 (vad jag vet) och framåt in på 1700-talet. Gubben jag söker, Göran Cron, bodde i Horrsjön med sin familj, men jag misstänker att hans föräldrar bodde i Höjden. I så fall hette hans far Peter Cron, men det återstår att bevisa.
Har även stött på en Johan Cron i Stöpsjön, som fanns där runt 1660.
Men jag är intresserad av alla Cron i Färnebo med omnejd vid den här tiden!
MVH
Monica
Loggat
2004-01-26, 01:40
Svar #1
Helena Fagerlind
Anbytare
Antal inlägg: 30
Senast inloggad: Aldrig
Skriv ut inlägg
Hej Monica!
Jag har släktingar som heter Cron. Men hemmahörande i Sundsvall. Om de kom frånFärnebo ursprungligen, vet jag inget om.
Martin Kron f. 1733, d. 1817-11-23 i Sundsvall, borgare, gm Anna Billström f. 1783. Dotter:
Catharina Cron f. 1764-09-24, d. 1817-03-05 i Sundsvall gm Jonas Thunberg f. 1761-12-18, d. 1813 i Sundsvall, garvare, karduansmakare, guldsmed
Jag vet inte var Martin föddes.
MVH
Helena
Loggat
2004-01-26, 20:55
Svar #2
Monica Fogelqvist
Gäst
Skriv ut inlägg
Hej Helena!
Inte heller jag har någon id? om ifall det kan vara samma släkt-det är ju ganska lång tid emellan. Men tack i alla fall för ditt svar!
Hälsningar
Monica
Loggat
2005-01-05, 21:51
Svar #3
Kent Sundstedt
Gäst
Skriv ut inlägg
Söker släktingar till min mamma Pavlovna Linnea Sundstedt född Fogelkvist Född 27/6 1910 och hennes mamma Ingeborg Fogelkvist född 1888. Pavlovna år född i Sthlm och mamman är född i Falköping eller däromkring. Alla uppgifter mottages med tacksamhet. Mvh Kent Sundstedt son till Pavlovna och Henry Sundstedt.
Loggat
2005-11-25, 10:44
Svar #4
Kjell Cederlind
Anbytare
Antal inlägg: 112
Senast inloggad: 2008-08-05, 14:46
Skriv ut inlägg
hej!
för den som är intr av olika personer med namnet Cron/Krohn, m.fl. stavningar, kan det vara bra att veta att det här, på Anbytarforum, även finns noteringar under:
smedsläkter: Croon
smedsläkter: Kron
mvh/kjell
Loggat
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Anbytarforum
→
Personrelaterat
→
Släktnamn
→
Övriga släkter - C (se även K)
→
→
Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se