Hei dere her inne.
Er en nordmann på jakt etter aner.
Har fått litt hjelp inne på DIS_Norge sitt forum. Håper at noen kanskje kan hjelpe meg litt videre.Kan være at denne Lars Larson Grip født 1857 har noe å gjøre med min Farmors mor
Fått blant annet dette svaret fra en der.
Du bør huske at Augusta sannsynligvis het Pedersen, og hennes far defor Peder eller Pedersen.
Augusta og Lars får en sønn Ludvig i Sandar i 1887 - begge foreldrene er da ført som født i 1857. En Lars Larson Grip f.1857 er ført innflyttet til Grønli i Sandar fra Kville i Bohuslen i 1886. [color=0000ff]0[/color]
Augusta,Anna og Ludvig bor i Langgt.214 i Sandefjord i 1900. Hun er da ført som enke og født 1857 i Sverige!
Jeg finner ikke vielsen i Sandefjord eller Sandar før 1888, eller Lars' dødsfall i samme kirkesokn 1887-1901.
Du kan også gå i folketellinga for 1891 for å finne familien. Tellinga finnes bare i originalutgaven, og oppbevares på Riks/Statsarkivet i Oslo. Bostedet/området Grønli virker aktuelt, og hvis du er heldig kan du finne oppgitt nøyaktig kirkesokn (også i Sverige) for fødsel. MEN: Ofte står det bare Sverige - eller f.eks. Bohuslen.
mvh
Jan Lichtenstein