Hej.
Jag har verkligen letat på jättemånga ställen, även efterfrågat detta på ett amerikanskt forum, och detta känns som min sista utväg. Jag letar efter en förfader till mig som emigrerade till San Franciscos hamn, Amerika 1881-06-10. Jag är helt enkelt nyfiken på var han tog vägen efter det. Då jag själv inte har kunnat följa honom längre än till USA så undrar jag om det finns någon annan släkting till honom som kan ha gjort det, eller om någon vet var man kan leta.
Han hette Anders Gustaf Höglund och föddes 1844-05-13 i Dunkers församling, Södermanland. Han var gift med Albertina Laurell (f. 1837-10-03) och son till Pehr Erson Höglund & Catharina (Kajsa) Jönsdotter.
Anders lämnade fru och fyra barn hemma i Sverige och reste ensam till Amerika.
Alla Anders ättlingar har jag koll på, släkten i nedstigande led är inte jättestor då han bara fick fyra barnbarn och bara två av dem fick egna barn, men han hade desto fler syskon istället och jag tänkte att det kanske kan finnas ättlingar till dem som hamnat på sidospår och kanske vet något om Anders?
Syskonen:
Erik Johan, f. 1832-11-12
Carl Fredric, f. 1835-05-16
Anna Sofia & Stina Lotta (Tvillingar), f. 1839-04-14
Maria Lovisa, f. 1841-09-27
Även om du inte har någon information att dela om Anders Gustaf Höglund men forskar på denna släkt så hör gärna av dig, alltid kul.
All hjälp uppskattas.
Tack på förhand.
Hälsningar Sanna