Styrmansdottern Josefina Christina Andersson föddes i Gävle 1840-03-15. Hon blev äldst i en syskonskara om fem systrar. Hennes far styrman Boye Andersson dog i gula febern i Bahia i mars 1850. Boyes änka Anna Catharina Söderström blev lämnad med fem små döttrar. Den yngsta föddes några månader efter faderns död. Jag har lyckats spåra alla systrarna utom den äldsta, Josefina Christina Andersson. Av bouppteckningar har jag funnit att Josefina Christina gifte sig Bergström, och att hon i sin tur hade två döttrar, Anna och Gustafva Bergström. Josefina Christina Bergström anges avliden i en bouppteckning 1906. Men där anges inte var hon hade bott, eller var döttrarna Anna och Gustafva bodde. Bägge döttrarna anges som myndiga 1906. Ingen av Anna Bergström och Gustafva Bergström eller Josefina Christina (Andersson eller Bergström) tycks finnas med i CDn med mtl 1890 där jag sökt dem. Eftersom Annas och Gustafvas mor var född 1840, så talar mycket för att de båda systrarna föddes på 1870- eller 1880-talet, kanske redan på 1860-talet. Eftersom de var myndiga 1906 bör de vara födda senast 1885, såvitt jag kan förstå. Men var bodde de år 1906?