Hej alla Schröderforskare!
Jag håller fn på med att sammanställa alla mina spridda uppgifter, som jag har om släkten Schröder för att få en överskådlig och någorlunda klar bild av alla dessa Schrödrar tillhörande Värmlandssläkten. Jag går nu igenom alla inlägg, som gjorts betr. släkten under Anbytarforum. Jag har en fråga beträffande alla dessa otaliga inlägg, som gjorts beträffande Henrik Schröder och Anna Billing. Dessa personer har stöpts och blötts så otroligt många gånger och min fråga är nu, om det är klarlagt, om denne Henrik är densamme som Henrik Johansson Schröder d.y. som Per Schröder hävdar eller, om det är någon annan Henrik, eftersom Sari Wilhelmsson anger, att hon i domstolshandlingar funnit, att denne Henrik var i livet 1706 och då faller ju Henrik Schröder, död 1691, bort. Vore tacksam, om någon kunde upplysa mig, om man funnit den rätte Henrik!
Som jag i ett av mina tidigare inlägg angett, är min mm fm m Sophia Gustafva Schröder dotter till Lars Gustaf Schröder och hans hustru Anna Christina Skröder (sysslings dotter till maken).
Mvh
Bengt