Följande familj har jag efterlyst för en massa år sedan, utan framgång. Kanske nutida teknologi har gjort det enklare att söka efter dessa personer?
Sockenskomakaren Anders Bengtsson, f 1768 enligt Rödeby dödbok, begravd 31 - 1 - 1813, död 24 - 1 vid Rompetorp, Rödeby.
Gift 23 - 10 1801 i Rödeby med
Anna Isaksdotter, född år 1777 enligt Rödeby dödbok, död 12 - 11 -1811 vid Rompetorp, Rödeby.
Anders Bengtsson hade en bror, Sven Bengtsson, som var sockenskräddare i Fridlevstad, Anna Isaksdotter hade en bror Petter Isaksson i Ålebäck, Rödeby.
Dessa makar fick, mig veterligt, ett enda barn, Botel Andersdotter, född 6 - 1 - 1803 vid Rompetorp, Rödeby. Hon gifte sig sedermera med Håkan Pettersson i Allsjömåla, Augerum, 9 - 8 - 1822 och vid hennes vigsel i Augerum 9 - 8 -1822 så är Sven Bengtsson i Fridlevstad Giftoman för Botel Andersdotter, samt att det finns en förmyndare för Botel också, Hans Pehrsson från Lillö, Rödeby socken.
Alla dessa uppgifter till trots så har jag inte kommit vidare på denna gren och söker därför hjälp av mer insatta forskare.