Hej jag har läst era inlägg och inser att det är dags att fördjupa sig i bland annat metodfrågorna.
Det här är inte lätt!
Att folk flyttar, försvinner ut ur kyrkoböckerna och plötsligt uppstår i en annan socken, landsända
eller församling är knivigt, men jag lovar, ja som bara lärt mig via att söka på datorn och
letat minimalt när man plötsligt inser att släktforska tar många, många år.....
Samtidigt funderar jag själv just nu på hur man kommer vidare i sin släkts historia.
Jag har fått otroligt mycket hjälp av flera i/på anbytarforum, men tycker att det
skulle vara roligt att lära mera och jag försöker därför att hitta möjligheter till att få mera
kunskap i detta med att leta ättlingar.
Under julledigheten tog jag åter upp detta med att leta ättlingar och fick hjälp att hitta släkt i Västergötland- Sörmland och Östergötland. Jag sökte efter en coopverdicapten född i Vreta Kloster men senare bosatt i Göteborg Carl Fredrik Lundberg och hamnade såsmåningom i Stockholm, där madam Christina Charlotta Folin, dotter till skomakaren Erasmus Folin levde.
Jag varken vill eller kan ta åt mig äran av all denna fantastiska information?
Tack vare bland annat Olle Elms tips om ert forum, hittade jag släktanknytning till Wallerstedt.
Efter att jag läst inläggen och förstått att ni har mycket kunskap om denna släkt undrar jag, som Novis och intresserad av att lära mera. Finns det någon berättelse, bok eller andekdot, som jag skulle kunna läsa för att lära mera om denna gren av mina rötter, den som hör till anknytningen Göta Kanal.
Det skulle vara så roligt att lära mer.
mvh Ingvor