God morgon Jörgen!
Som du ser krånglar jag vidare med min familj i Kusten eller Varvet.
Ja, jag har fått kopior på Göteborgs Fattigvård DII:6, Register över fattighjon A-K 1830-1833 och Göteborgs Fattigvård DII:4, fattigrulla 1821. Detta ifrån Region- och Stadsarkivet i Göteborg.
Som överskrift på sidan i fattigrullan från 1821 står Götheborgs Allmänna Fattig Försörjnings Lista för År 1821. Sedan står bl.a. de fattigas namn, stånd, barn, ålder, församling, roten och försörjningsklasser för alla månader i året.
Under församling står Warf. och under roten står 8. 1830 ser likadan ut (men jag hade sett på fel rad, det var inte roten nr 60, utan 8 där med), fast där står det Kusten under församling, och som sagt rote nr 8.
I Amiralitetskustförsamlingens AI:2 hittar jag familjen på sidan 25, i ett bihang till hfl under en avdelning som heter Förteckning över gifta med accessioner genom inflyttningar eller giftermål}1808-1826. Jag vet inte varför de står där, för så vitt jag förstår så är Anna född i församlingen, eftersom jag hittar henne i Amiralitetskustförsamlingens C:2 1779-04-08. I vilket fall som helst, så framgår inte var de kommer ifrån eller i vilken rote de bor-jag skulle ju vilja söka efter dem i hfl både före och efter AI:2. De finns inte i Gamla Varvet i AI:3, men du skriver nu att Majorna är samma ställe som Karl Johan, så kanske de finns där? Skall kolla! Jag skall även höra med Landsarkivet om mina gubbar finns med i personregistren, men jag har för mej att jag ställt den frågan en gång för flera år sedan och fått ett nekande svar.
Hälsningar
Monica