ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sågsarbetare i Sundsvall eller skogsfinnar i Hassela  (läst 678 gånger)

2015-05-03, 20:10
läst 678 gånger

Utloggad Marie Jeanette Karlsson

• Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2022-08-13, 21:03
    • Visa profil
Hej, släkten min kommer från Hassela och därefter i Selånger och Sundsvall (Tuna socken).

Jag är väldigt osäker på vilka det är på fotona. Då min pappas morfar tog livet av sig efter såg verk krasjarna på 1920 talet så har vi inte något foto på honom. Hans släkt kom från Finland och flyttade så till Timrå (Fröland) och därefter til Selånger och Sundsvall (Tuna socken). Han jobbade på ett sågverk i Sundsvall till han dog.

Min pappas mormor kommer från Hassela och skogsfinn familj längre bak. Släkten hette länge Mackia/Mackin/Machin och bodde i Hassela, Selånger och så Tuna socken. De levande i släkten TROR att det är Mackia familjen men ingen vet säkert.  

Det ser ut som det är militärer på fotona. Men så långt som jag har kommit i släkten är det inte någon militärer...

Någon som känner igen dessa fotona och vet dato?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se