Hej,
jag har i min ägo en mycket märklig bild. Då jag och min scanner inte är bästa kompisar precis, så lyckas jag inte få in den här. Men jag skall försöka ordna det så snart som möjligt.
Försöker så länge att beskriva den så väl som möjligt.
Både jag och mamma tycker att mannen på bilden ser ut som den gamle kungen, Gustav V. Han sitter på en stol av rotting bakom ett halvmåneformat stenröse. Bakom honom sitter en annan man, som inte syns så tydligt. Båda männen är iklädda jackor, hatt och glasögon. Den andre mannen sitter på en sten.
Det märkliga med bilden är att stolen som kungen sitter på är placerad i en sjö, eller kanske i havet. Vattnet är så pass högt att det slutar strax under sittdelen på stolen.
Den andre mannen verkar ha en kikare i handen. Det är lite suddigt, han rör väl på handen.
Vet inte om dem kanske har varsitt gevär lutande mot rösets överkant. Det ena ser ut som två rör, så jag gissar på gevär. Trodde från början att de kanske fiskade.
Skall som sagt försöka få scannat in bilden, men kanske någon kan förklara varför man placerar en stol i vattnet?!
Mvh Sara