Jag är inte säker på att det står Linkilde, men när jag sökte på nätet fick jag träff på några Linkilde från Danmark, dock ingen Valdemar Severin. Fick inga träffar på Linkölde. Hittade inget heller någon passande Valdemar Severin i folkräkningarna, men när man inte vet var han föddes eller bodde är det svårt att veta var man ska leta. Sökte lite vidare och kom då fram till att det även fanns en hel del Limkilde, och tittar man noga i födelsenotisen ovan så kan det mycket väl stå m istället för n.
Om man försöker leta i alla amt och på många folkräkningar samtidigt så får systemet spader.
Sökte därför i amt efter amt och kom så småningom till Svendborg Amt 1890 så kom det upp en Valdmar Sevrin Hansen Limkilde, 6 år gammal. Det stämmer ju väldigt väl överens med 1883. Så här ser hushållet ut:
Peder Hansen Limkilde 46 Gift husfader dagleier i agerbruget Haastrup sogn, Svendborg Amt
Vilhelmine Hansine Christen Pedersen 30 Gift husmoder Kjerteminde
Hans Jacob Hansen Limkilde 7 Ugift barn Sønder Høirup sogn, Svendborg Amt
Valdmar Sevrin Hansen Limkilde 6 Ugift barn Ringe sogn, Svendborg Amt
Dagmar Marie Hansen Limkilde 3 Ugift barn Svindinge sogn, Svendborg Amt
Peder Hansen Limkilde 1 Ugift barn Bramdrup sogn, Veile Amt
Nielsine Hanne Katarine Pedersen 63 Separeret bestemoder Kjerteminde, Rønkeby, Odense Amt
Anna Magarete Christine Marie Frederike Jensine?? Laurine Jørgensen 23 Ugift tante Kjerteminde
Hansine Maria Jørgensen under 1 aar, 27 december Ugift barn Ringe sogn, Svendborg Amt
Det kan ju vara värt att forska vidare på honom.