Söker släktingar till Maria Juliana Julia Dahlin, född 23/3 1872 i Ytterhogdal, död ?/2 1951 i Dalby församling, Värmland. Hennes far hette Olof Persson Dahlin (1832-1903) och hennes mor var Edla Olsdotter (1844-1932). I 1890 års folkräkning finns den 9 år yngre systern Ellida nämnd och hon reste till Amerika, men hade en son kvar vid namn Olof Andreas Hedberg, född 4/12 1903 i Viken, död 23/7 1988 i Funäsdalen. Jonas Norrby anger på sid 16 i sin bok om Skattehemman och bondesläkter även en syster Lisa f-64 och en bror Per f-66. Jag har ingen information om dem. Dock finns ej Julia nämnd(?). Julia gifte sig 11/11 1894 i Ytterhogdal med min farmors kusin Bengt Jakobsson, född 20/8 1865 i Dalby. De fick 7 barn, men lämnade Viken, Ytterhogdal år 1912 för att bosätta sig i Dalby. Den äldste sonen Johan Bengtsson var då 14 år. Jag har genom Johans barn i Dalby fått reda på att han lär ha fått en dotter i Ytterhogdal ca 1918, kanske senare, men med mycket knapphändiga uppgifter är det svårt att forska vidare. Jag har sökt i födelseboken och församlingsboken, men inte sett hans namn nämnt någonstans. Det sägs att han inte dög åt dotterns morföräldrar, som skulle vara av lite bättre familj. Johan själv pratade inte om den eventuella dottern, men när han som vuxen besökte Ytterhogdal tog han aldrig med sig frun och barnen. Träffade han månne dottern? Hans son tycker sig också ha hört att dottern själv skulle ha fått en dotter, men han kan inte minnas vem som en gång nämnt detta, möjligtvis hans mor. Johan gick bort 1985 och hans hustru 1976 och därför finns ingen kvar att fråga. Johans mormor Edla Dahlin dog 1932, troligtvis i Ytterhogdal, och var alltså den okända dotterns farmorsmor. Jag försöker på detta sätt få tag på någon som kan hjälpa mig vidare i min forskning, som tyvärr grundar sig på hörsägen.