Det har nu ikke altid været så nemt at være dommer i den slags sager! Jeg tror ikke at der findes oprindeligt frække ord, men ord kan komme til at stivne i en fræk anvendelse, og så undgår man ofte den almindelige anvendelse. Tyskerne kan fx bruge knullen i en række betydninger, også i betydningen at have samleje, men da ordet ikke kun bruges i den betydning, bliver den frække betydning heller ikke så fræk, som når svenskerne siger knulla! Ord kan have forskellig valør med hensyn til landsdele, social status, erhverv etc.. I Vestsverige (og Danmark!) har röv ikke helt samme grove betydning som i Stockholm og Mälardalen! Jeg har også hørt en ikke helt udannet person fra Örebro sige: Jag är kåt på at köpa en bil. Runka betyder i Nordsverige skaka (bevæge hurtig), mens det i Sydsverige betyder onanera!
Jeg traf i 1960'erne i Stockholm i et visesangermiljø en mand som sang en fræk version af Bellman: Ulla, min Ulla, säg får jag dig knulla..... næste verslinje forsatte med at rime med rulla etc. Manden hævdede at Bellman havde flere frække versioner af sine sange, som blev brugt ved særlige lejligheder! Er der nogen der har hørt noget om det?