Jahaja - intressant fråga, onekligen och jag har dessutom en utpräglad svaghet för rokokospeglar; de har tvivelsutan en alldeles särpräglad själ.
Jag skulle tro att spegelmakarens privilegiebrev finns i Kommerskollegii arkiv i Riksarkivet. Jag tror också att där finns inlevererade berättelser om hur företagen klarade sig från olika håll i riket. (Obs; jag vet inte säkert, men jag gissar att så är fallet - uppgifterna i Spegelboken måste ju komma någonstans ifrån.)
En annan möjlighet vore Hallrättens i Norrköping handlingar. Letade just i Svar-katalogen, men det verkar som om arkivalier bara finns bevarade efter 1808. Finns annars på mikrofilm. Kan vara värt att undersöka närmre; det kanske finns mer någonstans?
Där finns även ett register över bouppteckningar (finns också på mikrofilm) som verkar börja 1801 - och det kunde ju passa, eftersom spegelmakare Carlsson gick hädan detta år.
Osäker är jag, men här är i alla fall några alternativa uppkast till att leta sig igenom ett antal tjocka volymer.
Hälsningar
Stefan Åhman