Nu har jag använt mig av anbytarforum lite mer än ett år, och för att gå tillbaks till ursprungsfrågan, så är min uppfattning att det är ungefär lika Ofta eller sällan man får svar på sina frågor nu som då, vet ju inte hur det var tidigare, men jag har ungfär fått svar på ca 30-40% av de frågor jag ställt här, vilket jag tycker är en bra svarsfrekvens, och har hjälpt mig mycket i min släktforskning, sen som hon skriver så finns det människor / föreningar med stor entusiasm, och hjälper till med i princip allt,Vilket är väldigt bra, och din id? är inte heller fel i den frågan, men man ju inte heller begära att alla föreningar / släktforskare skall göra detta, själv försöker jag att hjälpa till där jag har bra och lätt material hemma att tillgå, då bl.a avskrifter av Bollnäs fb, samt Hanebos Knektar och Hanebos fb. där jag har vissa år registrerade på datan.
Vilket jag gärna deler med mig, för jag tror att dom man hjälper är lika tacksamma som en annan är när man får hjälp, för varje litet svar man ger eller får, är ju till hjälp. Och visst det är många frågor jag inte fått några svar på, men på vissa grenar man forskar i kanske det inte finns några andra, för jag tror ändå inte att man som släktforskare besöker anbytarforumet och inte svarar på frågor man kan ge svar på, eller kanske jag har fel där, men jag tror inte det.
Och som slutord kan ju sägas att vi upplever saker olika, jag är mycket nöjd om jag får svar på var tredje / fjärde fråga jag skriver här..medans andra då kanske känner det annorlunda kan jag tro.
Mvh
Tord Lindström