Hej!
Jag tycker, att det är väldigt tråkigt, att förlöjliga någons inlägg här i anbytarforum (om det inte handlar t.ex. om peronangrepp, som ska meddelas till anbytarvärden - så har jag gjort!).
Alla skriver vi enligt det, hurdana vi är.
Jag tycker vi alla kunde ha lite tolerans, vad gäller gränsen för en diskussion. Knappast har vi bara en åsikt om det. Dessutom finns faktiskt vissa dimensioner i vårt liv, som omfattar hela ens liv. Om nu någon ser - för en gångs skull! - världen genom homobrillor, så är det ju inte så spektakulärt - när man jämför det med alla de inlägg här, som kunde uppfattas skrivna med heterobrillor.
Jag förstår, att J. Tollesson kanske inte orkar läsa i så många diskussionen explicit om homosexualitet, men jag hoppas han inser, att för de homosexuella har den här saken ett större omfång och värde - att se sig som konkret likvärdiga medlemmar i samhället, alltså något, som har sin plats inom hela samhället.
Det är alltså inte meningen, att ha en skild diskussion för just homosexualitet, utan tydligt markera, att den finns överallt och i allting.
Kanske Dina inlägg, JT, blev något missuppfattade, det kan jag hålla med om. Men har Du själv kommit med ett erkännande, att Du har missuppfattat och har Du låtit bli att insinuera. Jag tyckte faktiskt, att Du svarade väldigt fult åt Steve!
Johan