Jag kan bidra med min egen lätt förvirrade erfarenhet. Jag antog nämligen helt felaktigt att den stora mängd människor som fanns i närheten av Ronneby Brunn var släktforskningsintresserade. Det visade sig istället vara en loppmarknad där säkert en och annan släktforskningsintressad gick omkring men några utställningar hittade jag inte där. När jag sedan förstrött gick och letade efter Släktforskardagarna tog det mig 25 minuter, och då hade jag till slut känt mig tvungen att fråga en person med släktforskningslogo på, var det hela egentligen gick av stapeln. Jag gick åt rätt håll efter det, men det kändes som att man behövde rätt god lokalkännedom för att upptäcka utställningslokalen på andra sidan en liten å, om man som jag åkte till själva hotelldelen av Ronneby Brunn.
Särskilt många rena tillfällighetsbesökare lär det inte ha varit som hittade dit.
I övrigt tyckte jag det var rätt trevligt med den rätt kompakta utställningslokalen, även om jag antar att det inte kunde bli särskilt många intresserade runt varje utställare. För egen del lyckades jag t ex klämma mig in till Krigsarkivets hörnutställning på andra försöket, vilket jag tror att jag borde vara nöjd med.
Mvh, Henrik