Hej
Detta svar är nog inte heller snällt mot Ted.
Som inte bara är ledare för Släktforskarförbundet, utan synes verka som att han ÄR förbundet.
Trots det massiva, (får jag väl säga) med stöd från kanske lite oväntat håll också, fodrar jag inte någons huvud på ett fat, inte heller tycker jag att någon behöver förödmjuka sig och kräla i stoftet, för att försöka ställa nåt tillrätta.
Baktanken är nog att det ska räknas mej till godo, att jag inte ropar korsfäst, korsfäst, när Ted spelar Var hälsad.... på orgeln i körka.
Är inte nåk med Yvonne och märk att hon kanske inte använder svenska, som du själv tycker på rätt sätt. Även om jag själv har en synpunkt.
I mailet till dej Yvonne ville jag ha utlagt in extenso. I min ordbok betyder det fullständig, så här kommer fortsättningen på mailet
-----------------------
Detta inlägg under Datorprogram och teknik: Nättidningen Rötter: Porträttfynd, har jag plockat bort:
Hej Peter
Vilka ohemula och omöjliga krav du ställer. Att tro att någon i ansvarig ställning ska svara på dina frågor och andras farhågor.
NÄR har det hänt på detta forum?
??
Jag tycks mej inte ha sett det, men rätta mej gärna om jag minns fel.
mvh
rune
-----------------
Med vänliga hälsningar
Yvonne Carlsson
Anbytarvärd
Sveriges Släktforskarförbund
http://www.genealogi.se anbytare@genealogi.se
Jadå har blivit raderat och det accepterar jag. Inte bara nu utan även under Peters tid. Har till och med fått ta till hjälp för att få bort mina egna inlägg, Bl a när Stewe P var som mest i stöten. Undras om inte han och Ulf S har samma släkt nån gång i tin. Det handla ju om adel för bägge
Under den här DI tiden har jag inte skrivit så många synpunkter, då jag tyckt att Ted nog haft nog schå med det. Men när Peter trodde att han skulle få ett svar från någon ansvarig, så blev det ett, som handlar om det kardinalfel som förbundet gör. INGEN i ansvarig ställning törs eller verkar våga svara. Någon delegering verkar inte vara för handen.
Om det vore jag skulle jag för många många inlägg sen haft vissa synpunkter på vad den andre skrivit. Men Ted avstår helt.
I och för sej är det ju intressant att svenska köttbullar smakar lika bra i Amerika, flera dar å rad, och att biblioteken i dag har stora fina hus i flera våningar,i det område dit emigranterna en gång kom att bosätta sig.
Men minst lika viktigt eller kanske mer är att Ted lämnar sitt elfenbenstorn, inte bara för att gå ut på verandan och blicka ut över folket, utan någon gång går ut genom farstudörren, nerför trappen och beträder jordbacken där gräsrötterna huserar.
Mitt sista inlägg var det här
Nättidningen Rötter: Porträttfynd
Av Rune Edström (Rune) – lördag den 26 nov 2005 kl. 07.46: [Ändra]
Hej
Fick häromdan genom Yvonne en varning av förbundet att dom var trötta på mina inlägg och en önskan att jag skulle bättra mej.
Eftersom jag inte tror att det i fortsättningen heller går att undvika den typ av inlägg som jag gör, kommer här ett som renderar en sådan åtgärd, som dom skulle ta (att spärra mej), om jag inte sluta med den typen av inlägg.
Dessa fel gör jag här. Kritik framförs helt öppet, inte i lönndom med email som önskas från deras sida. Inlägget är under fel rubrik och kan kanske anses som personangrepp. Inlägget har litet med porträttfynd att göra.
Teds visioner med AF
Efter att beslutet om ny logo som till sist bara blev ett experiment, återstod förändringen av AF, som nu håller på genomföras. Någon information om vad som händer har inte funnits för varken Ted eller den nya redaktörn verkar veta i förväg vad som ska göras eller hur det ska bli, bara ATT det ska ändras. Den nye redaktörn verkar ha ett gott självförtroende och vara både IT-kunnig och journalist. Dock verkar det på dom som kan bättre
------------------------------
Den som är konspiratorisk kan av detta utläsa att jag tycker att varken Ted eller Christer vet vad dom egentligen sysslar med betr AF
Rötterrådet gjorde ett inlägg som medförde att stormen stillnade om porträtten.
Länder Christer till heder att han tog till sig av rådgivarnas förslag.
Några motsvarande rådgivare verkar inte Ted ha.
--------------------------
än jag som båda delarna lämnar en del övrigt att önska. Bara en sån sak som det Håkan tala om med en punkt härovan och att cencur får genomföras.
Får framföra mina gratulationer till dom allvarliga som närmast applåderade dådkraften vid Kantstött Porslins nedläggning, när den även når deras områden med avslut och ändringar
Men det måste vara bedrövligt för Håkan Skogsjö att behöva titta på hur hans skapelser misshandlas.
Någon mer 100.- till Rötters Vänner kommer inte att skickas, då jag tycker AF håller på förstöras
av ren klåfingrighet och oförstånd.
Så Yvonne när du raderat det här, som jag förutsätter sker, så kan du radera även min profil i samma veva.
Tack för mej
mvh
rune
Så Yvonne jag accepterar att du raderar det inlägget om du vill eller låter det finnas kvar.
Dock kvarstår att någon ny 100.- inte inbetalas även om inlägget får vara kvar, liksom profilen.
Om jag kommer tillbaka så kommer det att bli med samma otrevliga synpunkter på uteblivna svar från högre ort. Så får hoppas att höjdarna besöker lägre nivåer, nu när det är jul och allting. Och att den julklappen räcker även nästa år
mvh även till Yvonne
rune