Att ni bara orkar. För det första, jag diskuterar inte mina kompisar i Sveg. Det var en kompis jag skrev om och även andra jag vet veckopendlar, som inte är mina kompisar. Hur kan du, Kaj J, säga att jag struntar att diskutera ämnet. Om du läser lite högre upp så ser du att bl a detta om veckopendling finns i ett inlägg av Carl-Fredrik Hansson, där han skriver riktigt tragiskt om detta scenario. Det svarade jag på. Sen skrev jag väl om liiiiite annat också........eller?
Tar tillbaka det där om trött på diskussionen, för inte vill jag ge dig den tillfredställelsen. Och du Kaj, jag har suttit och läst, det är otroligt fräckt av dig att skriva som du gör. Jag har läst alla dessa inlägg, jag har läst om RAÄ, jag har läst om de andra verken som också är på tapeten när det gäller flytt. Så kom inte och släng ur dig vad som helst. Jag tycker inte som du, men det innebär inte att jag är oseriös. Det är inte du som dikterar vad jag får ta upp och inte, eller nån av oss för den delen, som inte säger som du. Jag hycklar inte heller. Det är inte du som bestämmer om det jag tycker och tänker är väsentligt eller inte.
Dessutom kan jag inte förstå varför jag inte skulle få ta upp några konkreta exempel som jag har. Det är ju min erfarenhet och mitt liv. Det tror jag de flesta gör när man diskuterar någonting. Fast en oseriös människa som jag har naturligtvis inga erfarenheter att räkna med.
Och du Anders, vad menar du med ditt inlägg. Så skrev jag inte. Det är en ful vridning av vad jag egentligen skrev. Varför gör du så.....vill du visa att jag inget kan eller? Jag har aldrig föraktat kunskap, och jag lär mig dagligen nya saker. Har heller aldrig påstått att högskoleutbildning är betydelselös för att sköta ett jobb på RAÄ. Det jag skrev står ovan, och läs om det igen utan att lägga in något som du så gärna vill se. Jag har bondförnuft, det har jag överlevt på, så där brister det inte. Det är jag fullt klar över, oavsett din tydning av avsaknad av bondförnuft.
Inte ens du eller Kaj J kan få mig att skälva det allra minsta i min tanke om mig själv. En del av er har hitills rackat ner på samtliga av oss som har andra funderingar om denna flytt. Vi har inget att tillföra osv osv. Hela tiden är det det vi gör. Vi funderar snäpet vidare, vilket jag anser vara minst lika viktigt. Att sitta där med pekpinne och tala om för oss att vi är okunniga och oseriösa tycker jag tyder på avsaknad av förnuft. Föresten, det svalkar skönt här uppe bland molnen, friska fläktar med nya dofter, härligt.
Annki