Tack för svar! Roligt att få redan på vad som hände hennes bror och nu hittade jag även Lars och Brittas första dotter
Synd att inte faderns död verkar vara med i dödboken.
Är inte hemma bland domböcker i Hogdal, antar att det är under Svegs tingslag i Jämtlands domsaga man ska leta?
Jag kanske har hittat Britta Olofsdotters död på Vallen
Haverö Y C-1 1669-1725 Bild 82 sid 145 den 6 april 1718, då var hon 62 år. I så fall var hon född ca: 1655-56 och har varit ca: 38-40 när hon får barnen.
Nej tyvärr är inte Lars eller den andre brodern Pål vittnen år Karins barn.
Läste dödsnotisen i dödboken för Lars och han verkar ha uppehållit sig i Ramsjö i ungdomen, i Söder Rämsjö/Ramsjö är även Karins äldste son Jonas enligt hfl
Ljusdal (X) AI:1b (1767-1781) Bild 102 / sid 98 även om jag inte kan hitta honom där.
Jag ser att Lars son Olof flyttar till Västerås, Karins yngste son Nils verkar också ha gjort det senare.
Tyvärr har jag inte kunnat hitta Karin i dödboken, det står att hon dog 1812 i hfl men hittar henne varken i Ljusdal eller i Ytterhogdal.
Ljusdal (X) F:1 (1739-1791) Bild 167 / sid 326 här är Karin och Nils Svans förste son Jonas dop (de fick 2 söner) det är inga faddrar jag känner igen där, hittade syskonen Jonsson/dotter som var faddrar i Hovsberg (fader Jon Persson) och de var inga syskon till min Karin.