Min uppfattning är att hon har noteringar i hfl både 1830 och 1831 och att hon därefter ska återfinnas på s 23. Där är hon endast noterad 1832 varefter hon skall ha flyttat tillbaka till Liden. På s 25, där Sortelius i Sorte finns är hon inte alls noterad.
Fyra gånger per år var det "obligatorisk " nattvardsgång, (storböndagar). 1830 var det tydligen 7/3, 16/5, 27/6, 3/10. Men Greta hade inte alls några noteringar. Möjligen hade hon bevistat nattvard hemma i Liden som hon kunde hänvisa till. Annars var man utesluten från församlingen i samband med en graviditet utanför äktenskapet tills hon hade skriftat sig. Hon har notering 26/6 1831 och bör då åter fått tillstånd att ta nattvard.
Jag antar att du är ute efter var hon fanns när barnet blev till, i början på januari, för att se vem som eventuellt kunde vara barnets far. Det som ställer till det är att prästen i Resele under denna tid valt att redovisa drängar och pigor särskilt för att slippa skriva om deras namn, födelsedata och flyttningar varje år. Visst kan hon ha funnits kvar i Sorte även under 1830 och kanske ännu längre. Sonen heter Anders Petter. Namnet Anders kan han ha fått efter sin morfar, och om namnet Petter eller Per inte förekommer i Gretas släkt är det rimligt att anta att fadern heter Per, vilket antagligen ger en lång rad möjligheter bara i Resele. Vilket efternamn använde Anders Petter när han blev vuxen?