Hej.
Jag söker en Carl Magnus f 1876 i Karlstad. Den enda jag hittat är född 3 mars, och utgår från att det är rätt person.
1880 i Karlstads stadsförs. A1:35, p 207 finns pigan Anna Nilsdotter med o ä sonen Carl Magnus.
Sedan hans födelse 1876 har de varje år flyttat runt i Karlstad och modern Anna verkar vara från Brunskog, men jag har inte hittat henne någonstans förutom i Karlstad.
Sonen Carl Magnus skrivs nu 1880 för första gången med ett efternamn, nämligen Grundström och de bor i No 68 Staden.
Hänvisningen från no 68 i Karlstads stadsförs A1:35 ,p 207 till p 209 N B har jag inte hittat. Och härifrån kommer jag inte vidare!
(Pigan Anna Nilsdotter har nu också fått en o ä dotter Anna Elisabeth Jansson f 1880, 29 mars Karlstad).
Men i Folkräkningen 1890 finns en (14-årig?) Carl Magnus Grundström i Nykroppa, Nyed och i samma hushåll som gjutaren Sjöberg. Tror det är samma person.
Jag skulle bli tacksam med hjälp hitta honom i Nykroppa. Eller hjälp med Anna Nilsdotters vidare öden efter 1880. Har sökt igen Kroppa bruks register och husförhören utan resultat. Carl Magnus är ev son till min svågers farmors mor.