Jag var också inne på det spåret, för jag tänkte att man med hjälp av något fängelsearkiv kanske kunde tyda det svårlästa ordet i Justitiekanslerns arkiv, men jag fann ingenting. Enligt rullan ska han ju ha av avstraffats i Länshäktet i Kristianstad, men hos AD Online finner jag bara Kriminalvårdsanstalten i Kristianstad (som ändå bara har husförhörslängder som täcker perioden 1836–1842 förvarade i Kristianstads slottsförsamling kyrkoarkiv, samt ett register till fångrullorna från och med 1844) och Fästningsfängelset i Kristianstad, som i nuläget bara innehåller en enda inskannad volym (B:1, fångförteckning 1851–1852).
Dessa fängelser är ju nog ändå inte rätt, och Länshäktet i Kristianstad tycks inte heller ha bildat något eget bevarat arkiv; men jag misstänker att Länshäktets handlingar kan förvaras i Kristianstads läns landskanslis arkiv t o m ca 1900, i serien EXB som innehåller ”Handlingar ang förpassning av straff- och rannsakningsfångar” 1843, 1845-1846 och från och med 1852. Dessa är dock ännu ej digitaliserade hos Riksarkivet / Digitala forskarsalen eller hos AD Online, utan får beställas fram hos Arkivcentrum Syd / Riksarkivet i Lund.