Hej! En till som är ny på detta med släktforskning. Min Morfar (som jag aldrig träffat) föddes i Lillaverke 9 juni 1889 och heter Gustav Teodor Johansson, utflyttade till Göteborg, men kom tillbaka till Lillaverke och dog där troligen 1958. Han hade 5 syskon, Anna född 17 sept 1886 troligen i Stora Agebo, död 28 okt 1976 i Nybro (Linneahemmet), en bror Bernard född 1892, troligen i Stora Agebo och utflyttad till Målilla där han dog 1969, en bror Ernst Edvin född 11 nov 1897 i Lillaverke och död 23 nov 1993 i Nybro. Det fanns också två till syskon, en syster som dog ung och en bror som enligt sägen emigrerade till USA, vet ej om han dog där eller kom tillbaka. Dessa två har jag inget namn på. Jag undrar om nån kan hitta de datum jag saknar, Gustavs dödsdatum, Bernards födelsedatum,vad de andra två syskonen hette och deras datum. Familjen flyttade till Lillaverke nr 2 Skarprättaremålen 1893 från Stora Agebo. Fader heter August Johansson och var född 1853 och dog 1944 i Lillaverke och mamman Kristina Sofia Jonsson som jag inte har datum för. Alla utom Bernard och okänd bror ligger begravda på kyrkogården i Oskar. Kan nån av er hitta August och Kristina och var de kom ifrån, sen kan jag nog leta vidare på SVAR. Finns ingen mer kvar på denna släktgren än jag, då bara min morfar fick barn och sen bara Bernard var gift på äldre dar. När min mammas faster Anna berättade om släkten, lyssnade tyvärr inte jag som var ung då. Hälsningar Anette