Hej alla på detta forum jag är en nybörjare på släktforskning som fastnat det jag fastnat på är min gammel, gammel, gammel, farfar, så nu behöver jag lite tips och råd eller information om någon har det hur hittar jag hans föräldrar.
Jag söker föräldrarna till Johannes Bengtsson född 13 januari 1776 i Stensåsa Kolsnäs, Näsby, död april 5 1824 Stubben-Under-Bjurvik, Nävelsjö. Gift med Sina Johansdotter född 4 April 1778 i Stensåsa, Näsby, Jönköping död 11 maj 1866 Nävelsjö Jönköping.
Barn Daniel Johansson Sandholm född 5 April 1821 Nävelsjö Jönköpings län död Stenkumla Gotland 10 mars 1899, Helena Cahtrina Johansdotter född 27 januari 1814 Stubben-Under-Bjurvik, Nävelsjö, Jönköping, Sverige död 27 augusti 1816 Stubben-Under-Bjurvik, Nävelsjö, Jönköping, Sverige Sven Johansson född 7 april 1816 i Stubben-Under-Bjurvik, Nävelsjö, Jönköping, Sverige, Daniel Johansson Sandholm född 5 April 1821 Nävelsjö Jönköpings län död Stenkumla Gotland 10 mars 1899.
Min fråga är om någon råkat stöta på denne Johannes Bengtsson, jag söker hans föräldrar vilka jag ej kunnat finna .
Med vänlig hälsning
Magnus Sandholm