Hej Annika!
Visst är det krångligt. Det finns en Per Persson i Hynnenäs Söregård, f. 1730 enl hfl, gift med Elin Svensdotter (från Kråketorp). Det är alltså din man. Men det finns också en Per Persson i Hynnenäs Norregård, också f. 1730 enl. hfl. Det är tur att han inte också är gift med Elin Svensdotter.
Enl. dödboken dör Per Persson i Hynnenäs Söregård d 24 jan 1793, 65 år gammal. Det stämmer inte riktigt med födelseåret, och det är mer som inte stämmer. Du har ju också upptäckt att Per Persson i Hynnenäs Söregård dör omigen den 1 april 1795, 65 år gammal. Nu stämmer det bättre med födelseåret, mrn det är ju inte heller säkert. I Västra Torsås födelsebok finns ingen Per Persson född 2730, men 1731 d 28 mars f. Per Persson i Hynnenäs, Söregård eller Norregård ej angiven. Föräldrar: Per Persson och Karin Andersdotter.
Jag tror ändå att det är din Per, som dör 1795. Dels för att han anges som gifte mannen, och Elin Svensson dör 1805, medan Pers hustru i Norregård tydligen dör först. (Enl hfl, jag har inte kollat i dödboken) Dels för att jag har fått samma uppgift om dödsår av en annan släktforskare.
Du blev väl inte så mycket klokare av det här.
Mvh
Ingegärd