Hej Ingemar!
Tack för hjälpen. Funderar lite över en sak...det var väl brukligt att sonen/dottern tog faderns förnamn och lade till son el. dotter.Det kan ju vara riktigt att denne Abraham, i så fall Christensson kan vara den rätte, det enda som hakar upp sig är efternamnen. Min ff far hette Oskar Andersson, var född i Nöteviken 1854 och var son till en Anders Abrahamsson född 1803. Vad jag har fått till mig är att hans far i sin tur hette Abraham Andersson,född 1767-1855.Jag var lite inne på att han var inflyttad, frågan är ju bara varifrån, då jag tittat under Båhusarkivet och står icke att finna under födda, varken han el. hustrun Cecilia Jönsdotter född 1765. Antingen är listorna inte kompletta el.så är dom helt enkelt inflyttade. Jag vet inte riktigt vilken ände jag skall börja nysta i, i så fall..? (se ovan) inflyttningslängderna är i Torp enligt svar lite för tidiga, de skulle då ha flyttat in som vuxna runt1785-90 enligt mina beräkningar så jag vet inte, jag får väl ta till uteslutningsmetoden i värsta fall.
vänliga hälsningar Victoria!!