Hej!
Innan jag går på nya frågor så vill jag tacka både Chris och Kerstin för den hjälpen jag har fått. Det du skrev, Chris, att Karl Öberg åkte över tillsammans med sin kusin Johan Skånberg, det var en överraskning för Carola som jag hjälper. Jag har i alla fall kollat det och det är helt korrekt att dom är kusiner. Nu till frågan: Om jag har fattat det rätt så stod det på passagerarlistan att både Johan Öberg, Karl Öberg och Johan Skånberg skulle till Nestor Öberg i Ensley, Alabama. Går det att återfinna dom där sedan eller är dom borta?
När det gäller Anna Wilhelmina Öberg och Erik Gustaf Öberg som bara var över ett år och hälsade på, finns dom i några passagerarlistor eller är det bara dom som flyttar över? Jag har försökt att hänga med på kartan vart dom har befunnit sig eller varit på väg, men det är inte lätt att hänga med. Om jag har fattat rätt så har i alla fall Nestor Öberg bott på tre olika ställen i Alabama, Ensley, Chilton och Birmingham. Sen blev jag lite förvånad att Hilda som ska bo i Cumberland, Maine låg så långt norrut från Alabama. Jag trodde syskonen bodde närmare varann. Den är kanske lite rörig denna familjen, men jag hoppas ändå att hitta några spår efter dom.
Mvh Inga-Lill