Hej! Jag söker efter uppgifter om Hilda Charlotta Olsson, född 27 maj 1900 i Stora Ödeborg. Hennes far var Anton Olsson från Forshälla, och hennes mor Sofia Johannesdotter, från Lilla Ödeborg. På SVAR finns det nästan ingenting ifrån Ödeborgs församling, och jag har därför problem med att ta reda på vad som hände med Hilda.
Det jag vet är att hon 1924 födde en dotter i Ödeborg som hon någon gång senare lämnade med sina föräldrar. Hon var ogift, och flyttade så vitt jag vet till någonstans i Stockholsmområdet. 1930 föds en son, som även han är oäkta. Därefter gifter hon sig med Josef Emanuel Nilsson (jag vet inte var eller när), och de får tre söner födda ett okänt år, 1936 och 1940, alla någonstans i Stockholmsområdet. Hilda avlider sedan 1995 på Djurö, där hon då bott i över 30 år.
Om någon kan hitta några uppgifter om när Hilda flyttade hemifrån, vart hon tog vägen, när hon gifte sig eller något annat så skulle det uppskattas mycket. På Josefs dödsnotis så står det att Hilda och Josef ska ha gift sig 1921, men då Josef var ogift 1926, och Hilda fick en oäkta son 1930 så kan det inte stämma.
Med vänliga hälsningar,
Linda Eriksson