Hej Jenny,
jag har följt din farmors, hennes mors och morföräldrars liv på Söderskivan från 1885 till 1925. Där finns många uppgifter om familjen och om din farmors mor, som gifte sig två gånger - om du inte redan har dem, säg bara till så vidarebefordrar jag.
Din farmors morföräldrar hade många inneboende men ingen Bengtsson. Om vi nu antar att Gunnar Bengtsson i albumet är barnafadern OCH att han bodde på Söder, så finns bara en kandidat:
Gunnar Bengtsson, f 15/2 1894 i Maria.
Son till skrädderiarbetare Carl Gustaf Bengtsson, f 2/11 1858 i Nikolai, Sthlm, och hans hustru Johanna Fredrika, f Erikson 1/2 1859 i Norrköping.
Men någon bror Artur har han inte, ende brodern heter Sven, f 1891.
(Det finns även en Carl Gunnar Bengtsson, f 11/11 1900, men han är väl i yngsta laget. Och inte heller han har någon bror Artur.)
Gunnar Bengtsson och hans familj bor på Brännkyrkagatan 26 åren 1886-88 och 1890-99, på Kocksgatan 1901-15 .
Hilda Elvira och hennes familj bor på Brännkyrkagatan åren 1889-1915, på husnumren 96, 102, 84 och 153.
Gunnar Bengtsson står som kontorsbiträde 1915-17, därefter som ritare. 1921 är han gift med Ester Maria Johanson, f 8/9 1890 i Bettna, Södermanland. De får dottern Britt 25/4 1926.
Jenny, jag tror tyvärr att det blir svårt att få ett säkert svar på vem som är far till din farmor. Bildernas placering på samma uppslag i det gamla släktalbumet kan förvisso tyda på att den avporträtterade Gunnar Bengtsson är fadern, men om han i så fall är identisk med den Gunnar Bengtsson som finns på Söderskivan är ju HÖGST osäkert.
Din uppgift om att Gunnar Bengtsson levde 1942 är intressant, den visar ju att någon kände till vem han var! Försök ta reda på varifrån den uppgiften kommer och vad den grundar sig på.
Mvh/Maud