Vilka är kraven på Disbytutdrag för att man ska få skicka in dem?
I mitt fall består min ”forskning” av:
1) En (för mig okänd) släktmedlems forskning från 60-talet (korrekt i de delar jag själv känner till), prydligt handtextat, där jag har följt min egen gren, men där jag kan svara på frågor om mina andra släktingar med anfader från 1600-talet fram till mitten av 50-talet.
2) Uppgifter från flera olika utredningar (oftast samställiga) på Internet, mycket från diskussioner på Anbytarforum och hämtat från Disbyt.
Att jag undrar är därför att jag har mycket få förstahandskällor (i släktens forskning finns inga källor angivna). Allt är ihopsamlat och sorterat material som till stor del är utfört av andra (därav ”forskning” med citattecken här ovan). Mina angivna källor är alltså andra forskare. Det jag själv kan bidra med är egentligen bara att svara på frågor från släktens egen forskning enligt ovan. Allt jag hittat är inlagt i Min Släkt, som kan generera ett GEDCOM-utdrag som verkar funka.
Jag har missat om det här finns utrett tidigare. På hemsidan Disbyt hittar jag inga preciserade krav. Kanske det är där jag borde fråga. Tacksam för svar. Hälsningar Hans