Även om jag rent fysiskt lever i en något begränsad värld pga handikapp, så har jag med datorns hjälp hela världen att röra mig i.
Jag får kontakt med andra, kan söka information, beställa böcker, CD, mikrokort mm och jag kan lagra den information jag har.
När jag väl kommer till ett arkiv så kan jag vara laddad med uppgifter som skall verifieras, eller id?er som skall testas och när jag beställer mikrokort från SVAR så har jag i regel samlat på mig många olika uppgifter från en och samma socken att söka rätt på på en gång.
Tidsmässigt så gör jag en vinst då jag hinner söka rätt på många fakta men också hålla ordning på dem. Då jag är mer intresserad av människorna och det liv de levde än antalet personer så får jag även tid över för läsning av i sammanhanget intressanta böcker mm.
Jag använder datorn idag på ungefär samma sätt som jag gjorde då jag arbetade. Sättet jag använder datorn på skiljer sig inte mellan släktforskningen och övriga aktiviteter, men jag skulle inte kunna ägna mig åt mitt intresse släktforskning utan dator, olika program och Internet. Hälsningar/Laila