Hej Marie,
Jag föreslår att du kontaktar din närmaste släktforskarförening eller Skövdes eftersom dina utvandrare är födda där. Ofta har släktforskarföreningar ett forskarrum på det lokala biblioteket med olika hjälpmedel.
Det du skulle behöva ha hjälp med är att söka i CD-skivorna Emibas och Emigranten Populär. I Emibas är källorna kyrkoböckerna, dvs hfl o utfllängd och här får du reda på när de åkte o varifrån. Emigranten däremot är från poliskamrarna. Det var anmälningsplikt att för emigranten att visa upp sin biljett. Har du då tur har de köpt sina biljetter längre än till hamnen och då får du reda på destinationen.
Nästa steg är att söka i Ellis Islands databas som finns på nätet, den sträcker sig 1892-1924. Där kan finnas en adress som imigranten åkte till, kanske en släktings.
Vet du om de bytte namn när de emigrerade eller vid någon annan tidpunkt? Johansson är ett vanligt namn, själv har jag emigranter med just det namnet och det blev till Johnson och det finns miljontals med det namnet i USA.
Skrev en artikelserie i slutet av 2007 på min blogg
http://tagesdotter.wordpress.com om att leta efter emigranter. Gå gärna in där så kan du kanske få några tips.
/Annelie