Hejsan! Jag behöver hjälp. Jag släktforskar på min farfar Sven Daniel Bostedts sida (tilltalsnamn Sven). Han är en oäkting född den 14/9 1910 i Överlännäs församling, Ångermanland. Modern heter Johanna Bostedt och hon är född den 5/12 1882 i samma församling. Min farfar dog 2001 utan att få veta vem hans far var och utan att lära känna sin egen mor. När Sven var ca 2 år, flyttade Johanna till Gustav Wasas församling i Stockholm, eftersom hon saknade betyg/intyg om frejd och äktenskapsledighet (?), detta var den 16/3 1912. Enligt vissa uppgifter var Johanna i amerika innan Sven föddes, men återvände sedan till Sverige. Hon emigrerade sedan till amerika , men jag vet inte när, bortsett från att Sven bara var några år. JAg vill veta vart hon emigrerade och ta reda på om jag har några amerikanska släktingar. Allt är av intresse!! Jag försöjer ta reda på vem som är Svens far. Den enda ledtråd jag har är Svens namn, men det betyder kanske ingebting. Det har visat sig att sju generationer bakåt heter just Daniel Bostedt, och nu funderar jag på varför Sven heter just Sven och har Daniel som mellannamn. Som sagt, ALL information är mycket intressant. Tacksam för all hjälp! Mvh Maria Bostedt