Hej alla Warnbergsforskare.
Jag läste med stort inresse den äldre tråden här om familjen Warnberg och deras öden.
Jag har en direktana som heter Christina/Stina Warnberg och enl. HF i Strängnäs är född 1703 men ingenstans finns att finna var hon är född och jag kan inte hitta henne någonstan heller... Jag har dock kort erfarenhet inom släktforskning men hoppas att min envishet ska kompensera detta något
För en vecka sedan var jag innne på "Släkter och gårdar" som behandlar just Strängnäs och fann andra med namnet Warnberg/Warenberg och nyfikenheten blev väckt.
Jag fann 2 bröder i Eskilstunatrakten, Johan och Olof och sökte var de kom ifrån (Varnhem kloster) och fann att de hade en syster döpt till Maria Stina f. Okt 1701. Finns det ett sätt att koppla ihop "min" Christina/Stina med deras syster som en och samma person?
Lite ledtrådar, min Christina har en Warenberg och en Warnberg som dopvittne till 2 av sina döttrar, hennes namn har också skrivits som Warenberg och tom. Wagenberg en gång. Hon är gift med Petter Kossvad/Cosswa (Cochois) f. 1703.
Lisa Christina Cossvad f. 9 Sep 1727 - Södermanland Strängnäs stadsförsamling Födde (Births) 1713 - 1745 (CI:4) Bid: 68 (ganska oläsligt och jag har inte lyckats tyda allt)
Anna Maria Cosswa/Cossvad f. 8 Jan 1734 - Södermanland Strängnäs stadsförsamling Födde (Births) 1713 - 1745 (CI:4) Bild: 106
Jag vet även att Olofs son Johan Fredrik Warenberg f. 1716 och död 30 Nov 1733 dog på Strängnäs Gymnasium. Detta är 5-6 veckor innan Anna Maria Cosswa föds.
Jag hoppas att jag inte rört till det för mycket nu...Alla uppslag emottas med största glädje, mitt hopp går till erfarenheten samlad här