ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hur får man in en bild..  (läst 607 gånger)

2004-09-17, 19:26
läst 607 gånger

Utloggad Ulrika Hännestrand

• Anbytare ***
  • Antal inlägg: 328
  • Senast inloggad: 2013-09-06, 19:47
    • Visa profil
Fröken Hansson i Ljusdal i början på 1900-talet

Vem vet något om Fröken Hansson I Ljusdal.
Hade tänkt lägga in ett foto här men hur gör jag?
Meila mig så jag får veta.
Sedan kan detta inlägg tas bort.

/Ulrika

2004-09-17, 22:32
Svar #1

Ingrid Wikberg (Inkan)

• Gäst
Hej Ulrika!  
Om du går in på under 'Förklaringar' se i kolumnen till vänster; och går in på ”Formatering”  så finns utmärkta beskrivningar på hur man bl a lägger in en bild.

Öva kan man göra  under  Prova Anbytarforum (ej för riktiga inlägg)  Det är mycket bra att öva så att man lär sig stegen i tillvägagångssättet.

Så lärde jag mig detta -efter att ha misslyckats flera gånger först så klart....  

Mvh
Ingrid W

2004-09-18, 10:27
Svar #2

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

• Gäst
Lite utförligare förklaring hur man lägger in bilder finns bland annat här också..

2004-09-18, 10:37
Svar #3

Utloggad Eva Dahlberg

• Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4040
  • Senast inloggad: 2024-11-23, 14:02
    • Visa profil
Men ska bilden in här på Anbytarforum eller på Porträttfynd?

/Eva

2004-09-18, 13:52
Svar #4

• Gäst
Sorry - rubriken här ligger ju under 'Porträttfynd' ser jag nu..  

Men i Porträttfynd behöver man ju inte skriva specialtecken eller något; det räcker med att veta var man har bilden och bläddra fram till den där man skickar in bilder.

-Dock värt att påpeka att i Porträttfynd är gränsen 50kb och det är enbart jpg-format som gäller. Vidare finns mycket annat som är bra att tänka på  - men allt står under Porträttfynds instruktioner för detta.

Där står rätt mycket, men ju nogrannare man tar del av det, desto bättre brukar resultatet bli..  Kan passa på att påminna om att det är smart att registrera sig i Forskarkatalogen som nämns där; många kommer på efter att dom skickat in hundratals bilder att dom gärna skulle velat haft dem länkade till sina personliga användaruppgifter i Forskarkatalogen - men det är så dags då.

2004-09-18, 18:30
Svar #5

• Anbytare ***
    • Visa profil
Jag har provat lägga in den i morse, men vart tog den vägen?

/Ulrika

2004-09-18, 20:57
Svar #6

• Gäst
Gick förmodligen inte in då (jag sökte där snabbt på 'hännestrand' - men utan resultat).
Om du efter att bilden 'skickats in' inte ser en text om tack för bidraget (eller liknande) så bör du ha fått ett felmeddelande.

-Problemet med felmeddelandet är att det 'gömmer sig' lite, då man i detta fall kommer åter högst upp på startsidan och så står felmeddelandet en liten bit ned på sidan tyvärr.

Så pröva på nytt och ge akt på om du kan få något besked.. (Fast prova först under 'Provinlägg' här i Anbytarforum med själva bilden; t.ex. brandväggar kan ställa till det vid insändande av bilder även till P-fynd - och då kan du testa med olika inställningar/avstängning där..)

Instruktionen för bilder här i Anbytarforum länkade jag till ovan - så se på det först då kanske.

2004-09-19, 07:39
Svar #7

• Anbytare ***
    • Visa profil
Nu har jag fått in min bild och denna dialog kan tas bort. Felet var att min bild var för stor. Nu är den bara i 22 procents kvalite.

/Ulrika

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se