Arkiv Digital har ett ganska torftig programvara - tycker jag. Lätthanterligt och sökbart.
GenLine har en annorlunda programvara, jag vill inte direkt säga bättre, men man har möjlighet
att göra bilden ljusare eller mörkare och även monochrome om man så önskar.
Saknar funtionen att justera ljusheten i AD, somliga sidor är överexponerade och kan vara lite
svårlästa av den orsaken.
Tveklöst så har AD kommit för att stanna (om de bara har ekonomi till det, vilket jag innerligt hoppas)medan GenLine kanske hamnar utanför p.g.a. sin bl.a. dåliga kvalitet och brist på indexering
Finns det någon som vet i hur många led man kopierat moronernas filmer innan GenLine fick sina filmer ?
Vad jag kan förstå så Har Mormonerna kvar sin A-film, Riksarkivet har fått en kopia och den räknas som deras original. de har i sin tur b-kopior som de .... och så småningom fick SVAR sina kopior vilka räknas som SVAR´s original, och de har sina b-kopior som ...o.s.v.
Vet någon alltså hur många led det gått innan bilderna kom ut på nätet i GenLine´s version
Jan-E. jag skickar dig 4 varianter av originalbilden från GenLine så får du testa.
(Meddelandet ändrat av Snabben den 23 januari, 2008)